کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان که به ایران سفر کرده است راهکار مهار لیونل مسی در دیدار ایران برابر آرژانتین در رقابت‌های جام جهانی را ارائه کرد.

راهکار ماتئوس به ایران برای مهار مسی
به گزارش مشرق، لوتار ماتئوس(ماتیوس) که به ایران سفر کرده است پنجشنبه شب با حضور در برنامه ورزش از نگاه دو به طور اختصاصی با این برنامه به گفتگو پرداخت.  در این برنامه علی دایی نیز که ظهر روز گذشته با ماتیوس دیدار کرده بود کاپیتان سابق آلمان را همراهی کرد و سرمربی پرسپولیس نیز صحبت هایی را انجام داد.

ماتیوس در بخش اول صحبت های خود گفت: فوتبال در آلمان طرفداران زیادی دارد و جوانها در آنجا آموزش می بینند و خیلی زود به سطح اول فوتبال بر می گردند.

وی در خصوص دیدار رویایی بایرن مونیخ و منچستر یونایتد و از دست رفتن جام در دقایق پایانی گفت: دوست ندارم آن روز را به یاد بیاورم. ما 5 دقیقه تمرکز را از دست دادیم و یکی از روزهای تلخ زندگی من بود.

کاپیتان سابق آلمان و بایرن مونیخ در خصوص وجه مشترک خود با دایی مبنی بر تعداد بازی های ملی زیادشان تاکید کرد:من تا الان هر کاری که انجام دادم باز هم همان کار را تکرار می کنم. سال 1990 احساس کردم که باید بروم و بعد حس کردم در جام جهانی 98 باید بازی کنم که اتفاقا ایران را دو بر صفر بردیم. از این موضوع خوشحال هستم که چه تصمیمی گرفته ام و به آن احترام می گذارم.

وی با اشاره به تغییر فوتبال در این کشور و خارج شدن از حالت ماشینی گفت: به هر حال بازیکنان جوانی به فوتبال آلمان اضافه شده اند که حرفه ای تر آموزش می بینند و همین امر باعث شده که آنها بهتر بازی کنند.

ماتیوس در مورد حضور دایی در بایرن گفت: وقتی دایی به بایرن آمد یاد دوران حضور خودم در ایتالیا افتادم که غریبه بودم. به همین خاطر سعی کردم به دایی کمک کنم. این وظیفه من بود که به او کمک کنم. دایی بازیکنی بود که از فوتبال ایران آمده بود اما بسیار باهوش بود و با انگیزه زیادی در تمرینات شرکت می کرد. حالا در دنیا همه او را می شناسند و به خاطر همین انگیزه ای که داشت توانست بهترین گلزن جهان باشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان در مورد شناختی که از ایران دارد و حرف هایی که قبلا در مورد این کشور شنیده بود گفت: برای من مهم نیست که در مورد یک کشور چه می خوانم و چه می شنوم. برای من مهم این است که خودم با چشمانم ببینم. از زمانی که به ایران آمدم برخورد بسیار خوبی با من شد. همه به خوبی از من استقبال کردند. اینجا خیلی از من پذیرایی شد و احساس می کنم در خانه خودم هستم. من با اتباع ایرانی در ارتباط هستم و تنها خوبی از مردم ایران دیده ام.

راهکار ماتیوس به ایران برای مهار مسی

ماتیوس در خصوص شخصیت های درون و بیرون فوتبالش گفت: در زمین تمام تلاشم بردن بود و به همه انگیزه می دادم. اصلا در زمین دوستانم را نمی شناختم ولی بعد از بازی همه چیز را فراموش می کردم.

کاپیتان اسبق ژرمن ها در خصوص تعریف های مارادونا از وی گفت: سال 1982 با مارادونا آشنا شدم و او به من احترام می گذاشت. خیلی ها در آن زمان سعی می کردند او را زود خاموش کنند ولی ما دوستان خوبی برای هم بودیم. او در آن سالها بهترین بازیکن بود و یک باراو با آرژانتین قهرمان شد و یک بار ما با آلمان در سال 90. در دوره من مارادونا بهترین بود و من نمی توانم بگویم او بهتر از پله بود اما او مردم را به وجد می آورد و تفاوت را نشان می داد.

وی در خصوص اینکه مدت ها است درون تیم آلمان یک رهبر وجود نداد گفت: شخصیت و خلق و خوی بازیکنان تغییر کرده است. فیلیپ لام و شواین اشتایگر شخصیت دیگری دارند و به نوعی دیگر تیم را هبری می کنند. نمی خواهم بگویم آلمان موفق نبوده و همیشه در فینال ها بوده اما کم شانس بودیم.

ماتیوس در خصوص اتحاد فوتبال دو آلمان باعث تضعیف فوتبال این کشور شد یا خیر گفت: تیم آلمان با این اتفاق تقویت شد. همه طرفداران آلمان دوست دارند همیشه تیمشان قهرمان شود اما همه تیم ها دوست دارند مدعی باشند و من نمی گویم آلمان قطعا قهرمان می شود اما کشور ما در جام جهانی آینده مدعی است.

لوتار ماتیوس در خصوص اینکه پیراهنش را با چه کسی بعد از بازی با ایران عوض کرد گفت: من در ضیافت نهار روز گذشته آن شخص را دیدم ولی اسمش را دقیق نمی دانستم(منطور ماتیوس منصوریان بود).

به گزارش مشرق، در ادامه وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت فوتبال ایران در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی را چطور ارزیابی می کنید گفت: برای من خیلی سخت است که فوتبال ایران را ارزیابی کنم چرا که اطلاعات زیادی از فوتبال ایران ندارم. اما همین که ایران به عنوان تیم اول راهی جام جهانی شده است نشان می دهد که تیم خوبی دارید.

وی در مورد اینکه فکر می کنید ایران چه نتیجه ای در جام جهانی خواهد گرفت گفت: ایران به عنوان تیمی که مدعی نیست شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارد. شما باید نیجریه را ببرید. پیروزی برابر نیجریه می تواند شما را به مرحله بعد برساند. مهم این است که تیم ملی فوتبال ایران بتواند خودش را به بهترین شکل ممکن آماده کند و در جام جهانی حضور خوبی داشته باشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه توصیه هایش به فوتبال ایران گفت: اگر می خواهید مردم را جذب فوتبال کنید باید با تیم های بزرگ بازی کنید. با آلمان و آرژانتین بازی کنید. با این بازی هاست که تماشاگران را به ورزشگاه می کشانید. برگزاری این بازی ها برای همه خوشایند خواهد بود. نباید اینطور باشد که فقط برای جام جهانی انتخاب شوید، بلکه باید کاری کنید که در جام جهانی نتیجه هم بگیرید.

{$sepehr_album_10348}
وی در مورد اینکه ایران در جام جهانی باید به مصاف تیمی برود که لیونل مسی را در اختیار دارد، چطور می شود او را مهار کرد گفت: من هیچ وقت برابر مسی بازی نکردم اما مقابل مارادونا به میدان رفتم. این دو قدرت زیادی دارند و توپ را با قدرت بالایی حمل می کنند. مسی وقتی صاحب توپ می شود توپ به پای او می چسبد. مارادونا قهرمان جهان شده است اما مسی این افتخار را کسب نکرده است. اگر می خواهید مسی را مهار کنید باید کار گروهی کنید. نمی شود او را تک نفره مهار کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که می توانید مسی را مهار کنید این است که اجازه ندهید پاس ها به او برسد. شما باید جایی را مهار کنید که قرار است به مسی پاس بدهند. باید روی این نقطه تمرکز کنید. در غیر این صورت نمی شود او را مهار کرد.

ماتیوس افزود: بکن بائر همیشه می گوید که بزرگ ترین اشتباه را در سال 86 کرده است. او در سال 90 این اشتباه را جبران کرد و مقابل مارادونا یک هافبک دفاعی گذاشت و البته به صورت تیمی او را مهار کردیم. باید بدانید پاس دادن به مسی را خنثی کنید تا او مهار شود و قبل از حرکات انفجاری جلوی او را بگیرید.

ماتئوس در مورد حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت:  باید این فرصت را به کی روش داد تا کیفیت خود را در یک تورنمنت قوی نشان دهد. بعد از جام جهانی متوجه خواهیم شد که چه کیفیفتی دارد. با این حال او تیم ایران را به عنوان تیم اول به جام جهانی برد و این برای همه باید قابل احترام باشد.

به گزارش مشرق، ماتئوس در مورد تیم ملی آرژانتین نیز گفت: این تیم یکی از مدعیان قهرمانی در جهان است. جام جهانی در آمریکای حنوبی برگزار می شود و از این جهت آرژانتینی ها شرایط بهتری دارند. آنها فقط مسی را ندارد. او می تواند نقطه قوت تیم باشد اما بقیه بازیکنان هم خوب هستند و در سطح بین المللی قابل احترام هستند.

کاپیتان پشین تیم ملی فوتبال آلمان در مورد اینکه چه دلیلی وجود دارد که دیگر شاهد حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال آلمان نیستیم گفت: در سالهای گذشته بازیکنانی بودند که می توانستند نیازهای تیم های آلمانی را برطرف کنند اما الان دیگر آن بازیکنان نیستند و طبیعی است که تیم ها هم به سراغ بازیکنان ایرانی نمی آیند. باید بازیکنانی را بسازید که بتوانند نیازهای این باشگاه ها را برآورده کنند.

وی افزود: مقطعی بود که بازیکنان ایرانی را می خواستند اما الان فوتبال ایران نیاز به یک شروع دوباره دارد. الان باید بازیکنانی آموزش بببیند که در لیگی مثل آلمان مورد نیاز باشند.

ماتیوس در خصوص استفاده از بازیکنان دورگه که در آلمان هم اتفاق می افتد گفت: زمانی اوزیل به تیم آلمان آمد و از او بهره بردیم. ولی ما یاد گرفتیم از این بازیکنان دورگه نهایت استفاده را ببریم و حتی در رشته های دیگر هم این اتفاق می افتد و از آنها استفاده می کنیم.

لوتار ماتئوس در مورد مربیان آلمانی که به ایران آمده بودند گفت: با روته مولر و هنکه در مورد ایران صحبت کردم. می گفتند که ایران از تماشاگران زیادی سود می برد و شوق و شور زیادی دارند و بازیکنان هم حرفه ای به فوتبال نگاه می کنند.

وی در مورد اینکه در دوره مربیگری نتوانسته مثل دوران بازیکنی موفق باشد گفت: این دوره را نباید با هم مقایسه کرد. باید شرایط را بررسی کرد. بودجه نقش زیادی دارد. وقتی می روی در تیمی که پول زیادی دارد فرق می کند با تیمی که مجبور است بازیکنانش را بفروشد. من دوست دارم با بازیکن جوان کار کنم. برای من مهم این است که با عشق و علاقه کار کرده ام.

ماتئوس در مورد اینکه اولویت باید تیم ملی باشد یا باشگاه ها گفت: همیشه باید با هم کار کنیم که موفق باشیم. این فقط برای همکاری تیم ملی و لیگ نیست. بلکه باید با هم کار کنیم نه علیه همدیگر. در ایران هنوز جو داغ نشده که همه به هم کمک کنند تا دو طرف نفع ببرند. چیزی که همه خواهند این است که بایددر فوتبال همه نفع ببرند. باید برای جوانان شرایط فراهم شود و روی زیر ساخت ها کار کرد. الان باید باشگاه ها اولویت داشته باشند و بعد از آن تیم ملی هم باید در اولویت باشد.

پیش بینی کاپیتان پیشین آلمان از تیم های صعود کننده گروه ایران
به گزارش مشرق، لوتار ماتئوس در مورد پیش بیبنی اش از تیم های صعود کننده گروه هفتم جام جهانی گفت: از دید من آرژانتین تیمی است که یکی از شانس های قهرمانی در جام جهانی به شمار می رود اما در بین سه تیم دیگر بازی اول خیلی مهم است.

راهکار ماتیوس به ایران برای مهار مسی

وی ادامه داد: به نظرم اگر ایران می خواهد به مرحله بعد صعود کند باید در دیدار اول برابر نیجریه به پیروزی برسد. اگر بتوانید در بازی اول نیجریه را شکست دهید از شانس زیادی برخوردار خواهید بود که به مرحله بعد صعود کنید اما اگر در این دیدار بازنده باشید به نظر من دیگر نباید به تیم های دیگر فکر کنید و ایران با برگزاری همان سه بازی به کشورش بازخواهد گشت.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان خاطرنشان کرد: تیم ملی از بازیکنانی سود می برد که در لیگ پرورش یافته اند. طبیعتا لیگ تیم های حریف ایران قویتر از لیگ داخلی شماست. با این حال اگر می خواهید موفق باشید با با آمادگی کامل به برزیل بروید. البته یک شانس آورده اید و با تیمی همگروه شده اید که برای اولین بار است به جام جهانی آمده است. بوسنی را می توان برد اما برای ایران پیروزی در بازی اول مهم است.

 ماتیوس در خصوص عناصر بیرونی تیم ملی گفت: سرمربی نقش خیلی مهمی دارد و مطمئنا او باید به بازیکنان این روحیه را بدهد که چگونه در برزیل بازی کنند. آمادگی بدنی خیلی مهم است چون در برزیل تفاوت دما خیلی زیاد است. ایران باید برای همه شرایط آماده باشد. در آلمان از همین الان کسانی به برزیل رفته اند تا همه شرایط را بسنجند.

وی در خصوص اینکه در پست خودش در حال حاضر بهترین بازیکنان را کدام را معرفی می کند گفت: ژاوی و اینیستا مدتی در اسپانیا خوب بودند.پیرلو در ایتالیا 34 ساله است اما مغز متفکر ایتالیا محسوب می شود. در آلمان شواین اشتایگر و کروس می توانند نقشی مهم داشته باشند.

فوتبال آلمان در مسیری قرار گرفته که در جمع بهترین ها باشد. من مطمئن هستم اگر امسال قهرمان جام جهانی شویم سال بعد یک بازیکن آلمانی مرد سال فوتبال دنیا می شود.

ماتیوس در خصوص اینکه آیا در ظرف دو ماه می شود به صورت گلخانه ای کار کرد و نتیجه گرفت تصریح کرد: در این دو ماه نمی توانید هیچ کار خاصی انجام دهید و یا یک مسی خلق کنید چون مربی باید روی تمام نقاط تیمش کار کند.

وی در خصوص اینکه آیا پنالتی گرفته شده به سود آلمان در جام جهانی 90 درست بود یا خیر گفت: وقتی دور سوت می زند یعنی پنالتی است. البته فکر می کنم پنالتی کامل نبود. البته من کفشم خراب شده بود و پنالتی را نزدم و آندریاس برمه که خیلی به هم اعتماد داشتیم پنالتی را زد و گل شد.

وی در خصوص زندگی شخصی خود و اینکه چرا مرتب در زندگی اش شکست می خورد تغییر می کرد گفت: هر کسی باید جوری زندگی کند که لذت ببرد. متاسفانه در زندگی های قبلی خودم احساس راحتی نمی کردم و به همین دلیل تصمیم می گرفتم شرایط زندگی ام تغییر کند.

ماتیوس در خصوص مدعی سال آینده لیگ قهرمانان اروپا گفت: من دوست دارم که بایرن مونیخ قهرمان شود ولی پاری سن ژرمن مدعی مخفی من است.

به گزارش مشرق، علی دایی نیز که همراه ماتیوس در این گفت وگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، گفت: در آن فینالی که در لیگ قهرمانان اروپا باختیم، اگرچه بازی نکردم ولی لحظات بدی را در ان دقایق پایانی گذراندیم و در 4 دقیقه همه چیز عوض شد و این هم از زیبایی ها فوتبال است.

وی در باره ماتیوس گفت: من به عنوان یک خارجی به بایرن رفتم و وی بیشترین کمک را به من کرد و حواسش به کارهای من بود و همیشه من را حمایت می کرد و یک رابطه خیلی خوبی داشتیم و همیشه مدیون او هستم.

دایی اظهار داشت:سطح ماتیوس بسیار بالا بود و می توانست فوتبال خود را ادامه دهد و مسایلی روی داد که باعث شد کناره گیری کند، من هم بعد از جام جهانی مسایلی برایم روی داد از جمله در همین تلویزیون که مجبور به کناره گیری شدم.

وی اوردن بازیکنانی مثل ماتیوس را برای گفت وگو خوب توصیف کرد و گفت:آمدن ادم های بزرگ می تواند خیلی به ما کمک کند و صحبت های انان دیدگاههای مردم را عوض می کند.

دایی در باره قدرت رهبری ماتیوس گفت: وی به فکر تیم بود و دوست داشت همه خوب تمرین کنند و تیم موفق باشد و من این تفکر را از او یاد گرفتم. به جوان ها کمک می کرد.

وی در باره اینکه ایا فضای روانی ایران متناسب با جام جهانی است یانه گفت: فعلا از نظر روانی خیلی فاصله داریم با ان شرایط ارمانی .تبلیغات درست و حسابی نشده و بازی های دوستانه خوبی هم نداشته ایم.بعد از شکست کره جنوبی خواب طولانی مدت داشته ایم.

دایی در باره باخت به گینه گفت:این باخت ها قبل از جام جهانی لازم است.سال 2006 انتظارات مردم را بالا بردیم و این باعث برخی اتفاقات شد.

وی در باره علت کاهش رفتن بازیکنان ایرانی به المان گفت: مشکل اصلی ما در باشگاهها و حرفه ای نبودن است . فوتبال دنیا و باشگاههای اروپایی دنبال بازیکنانی هستند که هم کیفیت داشته باشند و هم قیمت پایین. الان این کیفیت نیست وی نمی ایند.

دایی در باره اینکه برخی ها می گویند وی در تیم ملی زود مربی شد، گفت:ان موقع این امکانات را مثل بازی دوستانه نداشتیم و همین باعث ناکامی شد. تیم من فوتبال بازی می کرد و بازیکنان جوان اورده بودم .مطمئن بودم که موفق می شویم و نمی دانستم که سیاسی ها خیلی راحت در ورزش تصمیم می گیرند.

به نظر وی در موضوع باشگاه و تیم ملی هم اولویت باید با باشگاه باشد و بازیکنان درباشگاهها قوی می شوند.کشورهایی قوی هستند که باشگاههای شان قوی است.

به گزارش مشرق، در پایان این برنامه از ماتیوس و علی دایی با دسته گل و هدایایی تقدیر به عمل آمد. همچنین 80 درصد از بینندگان ورزش از نگاه 2 خواستار حضور زین‌الدین زیدان در این برنامه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمهدی ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    هرچی سعی کردن یکم ازش جواب های حاشیه ای بگیرن اصلا جواب حاشیه ای نداد وعلیه مربی وبازیکن هایی که باهاشون اختلاف داشت صحبت نکرد
  • سید رضا ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    کاش میذاشتن قلعه نویی هم یه عکس با ماتیوس میگرفت .
  • ali ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    ای کاش از فرهاد مجیدی هم به خاطر حضور مستمر در بوندس لیگای امارات و قطر، دعوت می شد......
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    دعوت نکردند این نامردای قاتل لعنتی
  • کاپیتان ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    اگه مسی بخواد جواب توهین هایی که بهش شده رو بده میدونی چی کار میکنه؟ بد ترین کار اینه که بازی نکنه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس